Zemgales reģionu skolu pedagogi pagājušajā nedēļā devās pieredzes apmaiņas vizītē uz Tronheimu Norvēģijā, lai gūtu zināšanas, kā un kādas uzņēmējdarbības mācīšanas metodes tiek pielietotas Norvēģijas skolās, un aprobētu tās vietējās Zemgales izglītības iestādēs. Reģiona skolotāji kā otru galveno ieguvumu atzinuši gūtos kontaktus, kas noderēs, lai arī turpmāk plānotu gan reģionālus, gan arī starptautiskus projektus. Uzsāktas… Turpiniet lasīt Pieredzes apmaiņa Norvēģijā
Skolas bērni no skolas soliem izbiruši…vietā sēžas skolotāji! Ildze Čakāne, sākumskolas matemātikas skolotāja, LU SIIC pētniece, direktora vietniece izglītības jomā pamatskolā “DOMDARIS” dalījās ar pieredzi, kā privātajā pamatskolā “ Domdaris” sākumskolas skolotājas 1.-3.klašu posmā plāno vērtēšanu mācību gada garumā, kā vērtē un, kas slēpjas aiz burtiem A un P.
2.a klase šodien dizaina un tehnoloģiju stundā, pēc vienkāršas receptes gatavoja veselīgas uzkodas. Efektīvai darba organizēšanai un sadarbības prasmju pilnveidošanai skolēni strādāja grupās, lai darbs ritētu raitāk! Sk. L. Grantiņa
Dizaina un tehnoloģiju stundās jau vairākas nedēļas 1.a klase apguva veidošanas prasmes no plastikas, plastilīna un sāls mīklas. Sāls mīklu gatavojām paši. Īpaši patīkamu struktūru tā iegūst, ja mīklai pievieno karstu ūdeni un mīca ilgāku laiku. Darbiņi bija dažādi, visu pat nevar ne izstāstīt, ne parādīt foto. Liels paldies jāsaka Karlīnas mammai, kura mums parādīja,… Turpiniet lasīt Apgūst veidošanas prasmes
Ikviena lasīšana vispirms ir prieks, lai cik aizturēts; un jau savā būtībā lasīšanas prieks ir alķīmiķa prieks- kaut kas tāds, ko neapdraud nekādi vizuālie tēli, pat ne televīzijā, pat ne ikdienišķo sīkumu gūzmā” (D. Penaks “Kā romāns”). Šodien 3.b klases skolēni latviešu valodas stundā iepazīstināja viens otru ar savām mīļākajām grāmatām, tādējādi veicinot interesi… Turpiniet lasīt Lasīšanas prieks
3. c klasei šodien vizuālā māksla norisinājās Nacionālajā mākslas muzejā. Bērni iepazinās ar latviešu mākslinieku darbiem no senākiem laikiem līdz mūsdienām. Kā arī veica praktisko darbu. Pēc labi padarīta darba bija nopelnīta atpūta kinoteātrī. Kl. audz. A. Āboliņa
Sadarbojoties teātra mākslas, literatūras, dizaina un tehnoloģijas skolotājām, tika izveidots projekts “Objekta teātris – Sprīdītis”. Alises Čivčes-Vaivodes literatūras stundās skolēni iepazinās ar A.Brigaderes pasaku lugas “Sprīdītis” tekstu. Zanes Ceras mācību stundās tika izgatavotas skatuves un dekorācijas. Pie Zandas Zīvārtes šuva tēliem atbilstošas lelles. To visu prezentēja Valdas Karnītes teātra mākslas stundās.
23.un 24.martā skolotājas Gita Zaķe un Zane Cera apmeklēja Ventspils “VIZIUM” zinātnes centru. Apguva izvēlēto mācību programmu: “Dizaina domāšana”.
3.A un 3.B klases skolēni, temata ietvaros – vielu pārvērtības un to cēloņi, veica dažādus eksperimentus. Eksperimentu gaitā tapa gan slaimi, gan vulkāni, un pat krāsaini burbuļi. Kā arī varēja novērot cik patiesībā netīra ir nauda, ko lietojam ikdienā, jo bērni parādīja, kā ar sāls un etiķa palīdzību naudu var attīrīt. Sk. A. Gulbe
“Tradicionālo tehnoloģiju lietojums dizaina produktu izstrādē dizaina un tehnoloģiju stundās skolā”. To RTU Bērnu un jauniešu universitāte organizē sadarbībā ar RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūtu. Mājturības un tehnoloģiju skolotāja Z. Cera kursos apgūst praktiskas lietas- kā darboties ar kokmateriālu.
27. un 28.februārī skolotāja Zane Cera un Agate Mediņa apmeklēja 3D modelēšanas kursus Ventspils Zinātnes centrs “Vizium”. Divu dienu garumā tika gūtas iemaņas kā veidot 3D modeļus TinkerCad un SculptGL programmās, kā arī iepazīta zinātnes centra ekspozīcija.
Sociālo zinību un vēstures stundās 6.a,b un c klases skolēni apgūst uzņēmējdarbības pamatus. Skolēni apgūst zināšanas un praktiskās iemaņas(dizains un tehnoloģijas)īstenojot savas biznesa idejas. Lai tiktu no idejas līdz idejas realizācijai skolēniem ir iespēja gūt pieredzi pie veiksmīgiem uzņēmējiem. 6.c klase apmeklēja uzņēmumu Balticovo. 6.b klase “Gardumu Avēnija”. Paldies uzņēmējiem par atsaucību un dalīšanos pieredzes… Turpiniet lasīt Uzņēmēju darbības pamati